Druga Twarz Krystiana B.

Skład: 

Krystian Brodacki - voc, piano

Data: 
niedziela, 22 listopad, 2015 - 21:00
Cena:
20/15 PLN

Publicysta, krytyk, historyk, fotograf, pianista, wokalista, konferansjer, organizator. Ukończył Politechnikę Krakowską i Studium Dziennikarskie UW. Autodydakta muzyczny. W latach 1971 – 1978 był kierownikiem artystycznym i organizacyjnym zespołu Asocjacja Hagaw. W latach 1976 – 1977 pełnił funkcję przewodniczącego Sekcji Krytyków PSJ, od 1982 do 1986 r. - wiceprezesa PSJ. W 1980 r. wydał antologię „Polskie ścieżki do jazzu”, a w 1984 monografię „Follow Namysłowski”. Zainicjował i poprowadził Jazz Film Salon, jedyny na świecie konkurs filmów o tematyce jazzowej (1983 – 1991, Łódź, Wrocław, Warszawa, 8 edycji, podczas których pokazano ok. 300 filmów dokumentalnych i fabularnych z całego świata). Jako publicysta muzyczny współpracował z miesięcznikiem „Jazz” (1967 – 1971), „Jazz Forum” (1968 do dziś, w latach 1986 – 1994 zastępca redaktora naczelnego) i z różnymi periodykami, jak „Ruch Muzyczny”, „Tygodnik Solidarność”, czy „Musica Jazz” (Mediolan). Prowadził także audycje jazzowe i inne (np. „Rzeczpospolita Narodów”) na falach programów I i III PR, oraz Radia Kraków („Moje jazzowe wywiady”). W swym dorobku ma niezliczone artykuły i wywiady o tematyce jazzowej. W 2002 r. opublikował album swych fotografii pt. „Święte Znaki”; swoje fotografie wystawiał w Pałacu Sztuki w Krakowie, oraz w Pescarze (Włochy). W 2010 roku nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego ukazała się jego monumentalna „Historia jazzu w Polsce”. W pięć lat później wydawnictwo Arcana opublikowało jego kolejną wielką książkę „Trzy twarze Juliana Haraschina”, nominowaną do nagrody „Książka historyczna roku”.
 
Występuje publicznie z recitalami słynnych evergreenów  amerykańskich oraz włoskich, które śpiewa akompaniując sobie i improwizując na fortepianie. W tej roli odniósł sukces podczas 45. Międzynarodowego Festiwalu Jazzu Tradycyjnego Iława 2015. i ostatnio w Białej Podlaskiej na 14. Podlasie Jazz Festival. Poprzednio został bardzo dobrze przyjęty na estradach Warszawy (Swing Club Adama Fercha oraz Prom Kultury na Saskiej Kępie) i Krakowa, w ramach Summer Jazz Festiwal w Piwnicy pod Baranami (występy w Harris Piano Jazz Bar i w Klubie Dziennikarzy „Pod Gruszką”). Stylistycznie śpiew i gra Brodackiego należą do współczesnego swingu, nie stroni on jednak od rytmów latynoskich oraz nieparzystych.