Tatvamasi

Skład: 

Tomasz Piątek – saksofon tenorowy, Grzegorz Lesiak – gitara, Łukasz Downar
– gitara basowa, Krzysztof Redas – perkusja.

Data: 
poniedziałek, 4 marzec, 2019 - 21:00
Cena:
20/15 zł

Polski kwartet w barwnej, instrumentalnej muzyce rockowej, wzmocnionej namiętnościami jazzu, zamglonej ziołami psychodelii, skręconej napięciami podziemnej muzyki rockowej. Muzyka zbudowana na pociągających riffach, uwodzącej pulsacji, intrygujących improwizacjach. Zmyślone obrazy, magiczne opowieści. Muzyka ucha trzeciego.

W 2012 roku na muzycznej mapie Lublina objawiła się niezwykła formacja - Tatvamasi. I było to mocne wejście -EP-ka petarda o nieco surrealistycznym tytule Peleton zachwianych rowerzystów. A potem jak u Hitchcocka, napięcie już tylko rosło. Debiutancki album Parts of entirety z 2013 roku, od razu narobił sporego zamieszania nie tylko na polskiej scenie muzycznej. Dostrzeżeni i docenieni, dostąpili nobilitacji nagrywając swój debiut w amerykańskiej wytwórni Cuneiform Records. Cuneiform ma kultowy status wśród fanów rocka progresywnego i awangardowego, będąc jednocześnie kustoszem dokonań słynnej Sceny Canterbury. Europejskiej trasie Tatvamasi towarzyszyły liczne i pozytywne recenzje prasowe. O wyjątkowości grupy decyduje słowiańska wrażliwość jej frontmana (współtworzył folkową Orkiestrę Świętego Mikołaja i Anię z Zielonego Wzgórza) przefiltrowana przez progresywnojazzrockową narrację, wzbogaconą o elementy awangardy, free jazzu i free impro. Żonglując konwencjami, improwizując, tworzą własne puzle inspirując się niewątpliwie wspomnianą Sceną Canterbury (Soft Machine, Gong), krautrockiem (Amon Düll II, Can) i nowojorską Sceną Downtown. Z Anglikami z Canterbury łączy ich luz, poczucie humoru i absurdu oraz brak zadęcia, z krautrockiem - surowa, podziemna energia i pulsacja, natomiast ze Sceną Downtown awangarda (minimalizm, sonoryzm) i etniczne inspiracje (folkor słowiański, żydowski oraz arabskie skale). Tatvamasi to eklektyzm: jazzowa wolność improwizacji, rockowa wrażliwość podkręcana czarnym bluesem i psychodelią, funkowa swoboda i radość grania oraz folkowy romantyzm - ten misz masz, pozornie szalony i chaotyczny, jest jednocześnie, precyzyjny, przemyślany i urzekająco melodyjny.