Line-up: Ireneusz Pałac – gitara, Michał Król – saksofony sopranowy i altowy, Dominik Borek – trąbka, flugelhorn, Grzegorz Dowgiałło – piano, instr. klawiszowe, Marcin Chatys – bas, Piotrek Przewoźniak – perkusja
Data: 12/02/2020
Start: 21:00
Bilety: 25/30 ZŁ
Sextet powstał w maju 2016 roku z inicjatywy gitarzysty Ireneusza Pałaca. Ideą działalności grupy jest kreowanie autorskiej twórczości utrzymanej w stylistyce Smooth Jazz i Cool Jazz. W kompozycjach, które prezentuje Sextet, można poczuć inspiracje twórczością największych sław światowej sceny jazzowej, jak też uznanych lokalnych artystów. We wrześniu 2018 roku ukazała się pierwsza płyta grupy. IRENEUSZ PAŁAC SEXTET: NEAT to album krótkogrający, na którym znalazły się trzy kompozycje, utrzymane w stylistyce najbliższej Cool Jazz. Oparty jest na lekkich i przejrzystych melodiach inspirowanych odległymi wspomnieniami oraz doświadczeniami artysty. Wszystkie z kompozycji dotychaczas zaaranżowanych na Sextet są pełnym odzwierciedleniem pierwotnego konceptu dla którego grupa została powołana do życia. Prezentowane utwory powstały na przestrzeni ostatnich trzech lat i tworzą spójną całość razem z repeuarem wykonywaym podczas koncertów. Materiał zawarty na płycie został zarejstrowany w marcu 2018 roku.
—
The sextet was created in May 2016 on the initiative of guitarist Ireneusz Pałac. The idea of the group’s activity is to create original creativity maintained in the style of Smooth Jazz and Cool Jazz. In the compositions that the Sextet presents, you can feel the inspiration of the greatest celebrities of the world jazz scene, as well as recognised local artists. In September 2018, the group’s first album was released. IRENEUSZ PALACE SEXTET: NEAT is a short-playing album with three compositions kept in the style of Cool Jazz closest to it. It is based on light and transparent melodies inspired by distant memories and experiences of the artist. All of the compositions so far arranged on Sextet are a full reflection of the original concept for which the group was brought to life. The presented songs have been created over the last three years and form a coherent whole together with the repeater performed during the concerts. The material contained on the album was recorded in March 2018.